Kategorie

Producenci



Regulamin Sklepu Internetowego


Regulamin obowiązujący od 25.12.2014 ( REGULAMIN obowiązujący do 25.12.2014 znajduje się poniżej obowiązującego )


POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep internetowy www.notebooki-laptopy.pl, zwany dalej Sklepem, prowadzony jest przez Meritum Marcin Adamczak, Michał Adamczak, Krzysztof Zielinkiewicz Spółka Jawna, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gdańsku pod numerem KRS 0000309142, o numerze NIP 5842427032, o numerze REGON 192528806, zwaną dalej Sprzedawcą.


2. Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą pod wskazanym w ust. 1 adresem Sprzedawcy, pod adresem mailowym: gdansk@meritum.gda.pl jak również pod dostępnym w dni robocze (od poniedziałku do piątku) od godz. 9.00 do godz. 18.00 numerem telefonu: 58 559 22 50, 58 629 49 67, 58 3456 334


3. W Sklepie Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet. W Sklepie możliwa jest również rezerwacja towarów, które Kupujący następnie zakupi i odbierze bezpośrednio w wybranym przez siebie sklepie stacjonarnym w trójmieście. W sytuacji, o której mowa w zd. 2, do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą odbioru towaru w sklepie stacjonarnym Meritum. Taka umowa sprzedaży nie jest umową zawartą na odległość, w rozumieniu przepisów ustawy o prawach konsumenta. Do czasu zawarcia ww. umowy na Kupującym nie spoczywają żadne zobowiązania – może on w dowolnej chwili zrezygnować z rezerwacji. Rezerwacja towarów, o której mowa powyżej, nie jest możliwa, jeżeli chociażby jeden z zamawianych towarów należy do kategorii „Dla dzieci”. Sprzedawca informuje, że w przypadku płatności kartą w sklepie stacjonarnym Meritum, do ceny sprzedaży może zostać doliczona prowizja za taką formę płatności.

4. Informacje zawarte na stronie www.meritum.gda.pl nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.


KORZYSTANIE ZE SKLEPU


5. Kupujący może korzystać ze Sklepu dokonując rejestracji i tworząc w ten sposób konto, na którym gromadzone są dane oraz informacje o Kupującym, dotyczące jego działań w Sklepie (dalej: Konto), zgodnie z postanowieniami ust. 18 Regulaminu, a także korzystać z innych funkcjonalności Sklepu, wskazanych w ust. 21, dostępnych również dla niezarejestrowanych Kupujących, podając każdorazowo dane niezbędne do ich realizacji.


6. W celu dokonania zakupu w Sklepie Kupujący, na podstawie zamieszczonych w Sklepie informacji o towarach, dokonuje wyboru towaru, którego zakupem jest zainteresowany oraz składa zamówienie na ten towar, ze wskazaniem miejsca dostawy i sposobu płatności. Kupujący może złożyć zamówienie:

a) bezpośrednio w Sklepie – po zalogowaniu się na Koncie, podejmując kolejne czynności techniczne, w oparciu o wyświetlane Kupującemu komunikaty lub informacje. Skuteczne złożenie zamówienia przez Kupującego w tym trybie wymaga dokonania przez niego akceptacji niniejszego Regulaminu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru w wypełnianym formularzu elektronicznym. Kupujący, z chwilą złożenia zamówienia kończącego procedurę, o której mowa w zd.1, składa Sprzedawcy ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 kodeksu cywilnego, przez co wyraża wolę zawarcia umowy sprzedaży wskazanego przez siebie towaru na warunkach opisanych w zamówieniu. Takie zamówienie jest wiążące dla Kupującego i nie może być odwołane bez zgody Sprzedawcy po wyświetleniu komunikatu potwierdzającego otrzymanie zamówienia przez Sprzedawcę. Nie uchybia to prawu Kupującego będącego konsumentem do odstąpienia od umowy sprzedaży, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

b) telefonicznie – na numer telefonu podany w ust. 2. Kupujący, z chwilą złożenia zamówienia telefonicznego, składa Sprzedawcy ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 kodeksu cywilnego, przez co wyraża wolę zawarcia umowy sprzedaży wskazanego przez siebie towaru na warunkach opisanych w zamówieniu. Takie zamówienie jest wiążące dla Kupującego i nie może być odwołane bez zgody Sprzedawcy. Nie uchybia to prawu Kupującego będącego konsumentem do odstąpienia od umowy sprzedaży, zgodnie z obowiązującymi przepisami.


7. W odpowiedzi na zamówienie Kupującego złożone bezpośrednio w Sklepie, zgodnie z procedurą określoną w ust. 6 lit. a, jednocześnie z wyświetleniem komunikatu potwierdzającego otrzymanie zamówienia przez Sprzedawcę, do Kupującego wysyłana jest automatyczna wiadomość e-mail z takim potwierdzeniem. Wiadomość zawierająca potwierdzenie otrzymania zamówienia przez Sprzedawcę jest wysyłana również do Kupującego, który złożył zamówienie telefoniczne, zgodnie z postanowieniami ust. 6 lit. b. Wraz z potwierdzeniem otrzymania przez Sprzedawcę zamówienia telefonicznego Kupujący otrzymuje treść wiążącego go Regulaminu, wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz inne informacje wymagane przepisami prawa. Potwierdzenie otrzymania zamówienia przez Sprzedawcę nie jest jednoznaczne z akceptacją takiego zamówienia. Sprzedawca zawiadamia Kupującego o akceptacji jego zamówienia przesyłając Kupującemu wiadomość e-mail z informacją o przekazaniu zamówienia do wysyłki. Wraz z tą wiadomością Kupujący otrzymuje treść wiążącego go Regulaminu, wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz inne informacje wymagane przepisami prawa. Z chwilą przesłania takiej informacji do Kupującego między stronami dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży opisanego w zamówieniu towaru. Jeżeli zamówienie nie może zostać zrealizowane przez Sprzedawcę, Sprzedawca zawiadamia o tym Kupującego przesyłając mu wiadomość e-mail z informacją o odmowie realizacji zamówienia oraz przyczynie tej odmowy. Zawiadomienie o akceptacji lub odmowie realizacji zamówienia przesyłane jest do Kupującego nie później niż w ciągu 4 dni roboczych (od poniedziałku, do piątku) od dnia jego otrzymania przez Sprzedawcę, a w przypadku towarów należących do kategorii „Dla dzieci” – nie później niż w terminie 6 dni roboczych.


8. W celu dokonania w Sklepie rezerwacji towarów, Kupujący, na podstawie zamieszczonych w Sklepie informacji o towarach, dokonuje wyboru towaru, którego zakupem w sklepie stacjonarnym Meritum jest zainteresowany oraz składa rezerwację na ten towar, ze wskazaniem sklepu stacjonarnego Meritum, gdzie ma być zawarta umowa sprzedaży tego towaru. Kupujący może dokonać rezerwacji:

a) bezpośrednio w Sklepie – po zalogowaniu się na Koncie, podejmując kolejne czynności techniczne, w oparciu o wyświetlane Kupującemu komunikaty lub informacje. Skuteczne dokonanie przez Kupującego rezerwacji towaru w Sklepie wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru w wypełnianym formularzu elektronicznym.

b) telefonicznie – na numer telefonu podany w ust. 2.


9. Po dokonaniu przez Kupującego rezerwacji, zgodnie z postanowieniami ust. 8 lit. a powyżej, Sprzedawca potwierdza otrzymanie tej rezerwacji w formie komunikatu wyświetlanego Kupującemu w Sklepie oraz przesyłanej jednocześnie automatycznej wiadomości e-mail, zawierającej potwierdzenie otrzymania tej rezerwacji przez Sprzedawcę. W przypadku rezerwacji, o której mowa w ust. 8 lit. b Sprzedawca potwierdza otrzymanie tej rezerwacji przesyłając Kupującemu wiadomość e-mail z takim potwierdzeniem. Wraz z potwierdzeniem otrzymania rezerwacji telefonicznej przez Sprzedawcę Kupujący otrzymuje treść wiążącego go Regulaminu oraz inne informacje wymagane przepisami prawa. Potwierdzenie otrzymania rezerwacji przez Sprzedawcę nie jest jednoznaczne z akceptacją takiej rezerwacji. Sprzedawca zawiadamia Kupującego o akceptacji rezerwacji przesyłając Kupującemu wiadomość e-mail z informacją o dostarczeniu rezerwowanego towaru do wskazanego przez Kupującego sklepu stacjonarnego Meritum. Jeżeli rezerwacja nie może zostać dokonana przez Sprzedawcę, Sprzedawca zawiadamia o tym Kupującego przesyłając mu wiadomość e-mail z informacją o odmowie dokonania rezerwacji oraz przyczynie tej odmowy. Zawiadomienie o dokonaniu lub odmowie dokonania rezerwacji przesyłane jest do Kupującego nie później niż w ciągu 4 dni roboczych (od poniedziałku, do piątku) od dnia jej otrzymania przez Sprzedawcę, a w przypadku towarów należących do kategorii „Dla dzieci” – nie później niż w terminie 6 dni roboczych.


10. Każde zamówienie złożone przez Kupującego, zgodnie z ust. 6, oraz każda rezerwacja dokonana przez Kupującego, zgodnie z ust. 8, są rozpatrywane przez Sprzedawcę pod kątem możliwości ich realizacji, z uwagi na dostępność towarów. W przypadku, gdy zamówienie lub rezerwacja nie mogą zostać zrealizowane przez Sprzedawcę, z powodu niedostępności danego towaru, Kupujący jest niezwłocznie informowany przez Sprzedawcę o odmowie realizacji zamówienia albo rezerwacji, stosownie do postanowień ust. 7 i 9 powyżej. Jeżeli zamówienie lub rezerwacja będą mogły zostać zrealizowane przez Sprzedawcę, jednakże w terminie dłuższym niż wskazany w ust. 17, Sprzedawca informuje Kupującego, w terminach określonych w ust. 7 i 9 powyżej, o konieczności dłuższego oczekiwania na realizację rezerwacji lub zamówienia, z prośbą o potwierdzenie woli dalszej ich realizacji. W przypadku odmowy Kupującego zmiany terminu realizacji zamówienia lub rezerwacji, Sprzedawca odmawia realizacji danego zamówienia lub rezerwacji, zgodnie z postanowieniami zd. 2 powyżej.

11. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień lub rezerwacji na takie towary następuje według kolejności wpływania zamówień lub rezerwacji, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.



12. Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia, zgodnie z postanowieniami ust. 7, lub dokonania rezerwacji, zgodnie z postanowieniami ust. 9, jeżeli ilość zamawianych lub rezerwowanych sztuk tego samego artykułu jest wyższa niż 10szt.


13. Do każdego zakupu dokonanego w Sklepie wystawiana jest faktura. Faktura wystawiana jest w dniu udzielenia Kupującemu przez Sprzedawcę informacji o przekazaniu zamówienia do wysyłki, zgodnie z ust. 7. Faktura może mieć postać faktury elektronicznej, w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług, chyba że Kupujący wyraźnie wskaże, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru w wypełnianym formularzu elektronicznym albo w procedurze telefonicznego zamawiania towaru, że faktura powinna zostać wystawiona w formie tradycyjnej. W przypadku rezerwacji towarów w Sklepie, w celu dokonania ich zakupu we wskazanym przez Kupującego sklepie stacjonarnym Meritum, faktura wystawiana jest przez sprzedającego prowadzącego ten sklep stacjonarny Meritum.

14. Wszystkie ceny podawane są w Sklepie w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Informacja o cenie podawana w Sklepie przy towarze jest wiążąca dla Stron od chwili otrzymania przez Kupującego informacji od Sprzedawcy o przekazaniu zamówienia do wysyłki, zgodnie z postanowieniami ust. 7 powyżej. W przypadku podania na stronie Sklepu błędnej ceny Kupujący jest o tym informowany przez otrzymaniem ww. informacji.

15. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty ceny za towar zamówiony w Sklepie, zgodnie z postanowieniami ust. 6, wraz z kosztami dostawy, nie później niż w terminie 2 dni od dnia złożenia zamówienia. Przy czym Kupujący, składając zamówienie, może wybrać następujące formy płatności (przy czym formy płatności dostępne w odniesieniu do danego towaru lub danego zamówienia, wskazywane są wyraźnie podczas procedury składania zamówienia przez Kupującego, o której mowa w ust. 6):

a) płatność przy odbiorze towarów od kuriera (pobranie) - zapłata następuje gotówką kurierowi przy odbiorze zakupionych towarów ;

b) płatność z góry za pomocą przelewu bankowego – po złożeniu zamówienia Kupujący otrzymuje wiadomość e-mail od Sprzedawcy z informacją o numerze rachunku bankowego, na którą powinien przelać należną Sprzedawcy kwotę; zamówienie jest w takim przypadku przekazywane do realizacji po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy;

16. W przypadku zakupu towarów w sklepie stacjonarnym Meritum wskazanym przez Kupującego w procedurze rezerwacji, o której mowa w ust. 8, zapłata następuje bezpośrednio w tym sklepie stacjonarnym Meritum, na rzecz podmiotu prowadzącego ten sklep, będącego sprzedawcą zarezerwowanego towaru.

17. Termin dostarczenia do Kupującego zakupionego przez niego towaru, liczony od dnia dojścia do skutku między Stronami umowy sprzedaży, zgodnie z postanowieniami ust. 7, wynosi 4 dni robocze (od poniedziałku do piątku), za wyjątkiem towarów należących do kategorii „Dla dzieci”, których termin dostawy wynosi 6 dni robocze. Wszystkie przesyłki są dostarczane na koszt Kupującego, poprzez firmy kurierskie, na wskazany przez Kupującego adres, na terytorium Polski. Koszty dostawy oraz ewentualne koszty dodatkowe dla każdego towaru wskazywane są wyraźnie podczas procedury składania zamówienia przez Kupującego, o której mowa w ust. 6. W przypadku towarów wielkogabarytowych towary te są dostarczane przez przewoźnika do wskazanego w adresie Kupującego budynku mieszkalnego, bez opcji wniesienia towaru do konkretnego lokalu znajdującego się w tym budynku. W przypadku dokonania przez Kupującego rezerwacji towaru, zgodnie z ust. 8, Kupujący nie ponosi kosztów dostarczenia towaru do wybranego przez Kupującego sklepu stacjonarnego Meritum.

ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ


18. Rejestracja Kupującego, a tym samym utworzenie Konta Kupującego, następuje poprzez zaakceptowanie przez Kupującego odpowiedniego elektronicznego formularza rejestracyjnego, dostępnego na stronie Sklepu, po wypełnieniu wymaganych rubryk tegoż formularza. Utworzenie Konta Kupującego wymaga dokonania przez niego akceptacji niniejszego Regulaminu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru w wypełnianym formularzu elektronicznym. W procesie rejestracji Konta Kupujący samodzielnie ustala i wprowadza hasło dostępu do Konta.


19. Z chwilą zaakceptowania przez Kupującego elektronicznego formularza rejestracyjnego, o którym mowa w ust. 18, między Stronami zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi polegającej na nieodpłatnym prowadzeniu przez Sprzedawcę Konta Kupującego oraz udostępnieniu Kupującemu możliwości korzystania z dostępnych w Koncie funkcjonalności, polegających w szczególności na: zarządzaniu danymi osobowymi Kupującego, składaniu zamówień i rezerwacji, wglądzie w status złożonych zamówień oraz rezerwacji, wglądzie w historię zakupów Kupującego w Sklepie, składaniu reklamacji dotyczących zakupionych towarów, poprzez wypełnienie formularza elektronicznego. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony. Każda ze Stron może rozwiązać taką umowę z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia. Rozwiązanie umowy powoduje utratę przez Kupującego dostępu do Konta oraz jest jednoznaczne z odmową realizacji przez Sprzedającego wszystkich zamówień, co do których nie doszło jeszcze między Stronami do zawarcia umowy sprzedaży, a także wszystkich rezerwacji, w zakresie których Kupujący nie otrzymał jeszcze od Sprzedającego informacji o ich akceptacji.


20. Z jednego Konta może korzystać wyłącznie jeden Kupujący. Kupujący nie może udostępniać danych dostępowych do Konta innym osobom. Kupujący zobowiązany jest do odpowiedniego zabezpieczenia danych służących do korzystania z Konta, w szczególności hasła dostępu do Konta.


21.Każdy Kupujący, bez konieczności tworzenia Konta Kupującego, może korzystać z następujących usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną:

a) usługi pozwalającej Kupującemu na przeglądanie, na stronie Sklepu, katalogu towarów dostępnych w Sklepie oraz uzyskiwanie informacji o tych towarach;

b) usługi umożliwiającej Kupującemu dokonywanie rezerwacji towarów prezentowanych w Sklepie, w sposób określony w ust. 8, w celu ich zakupu w wybranym sklepie Meritum;

c) innych usług dostępnych na stronie Sklepu dla niezarejestrowanych Kupujących, w szczególności polegających na możliwości składania przez Kupującego reklamacji drogą elektroniczną.


22. Umowy świadczenia usług drogą elektroniczną, o których mowa w ust. 21, mają charakter nieodpłatny, chyba że w przypadku danej funkcjonalności Sprzedawca, przed skorzystaniem z niej przez Kupującego, wyraźnie poinformował Kupującego, zgodnie z przepisami prawa, o konieczności poniesienia opłaty i wysokości tej opłaty. Ww. umowy zawierane są każdorazowo z chwilą rozpoczęcia przez Kupującego korzystania z danej funkcjonalności, na czas tego korzystania..


23. Prawidłowe korzystanie z usług, o których mowa w ust. 19 i 21, możliwe jest wyłącznie przy pomocy komputera klasy PC, Mac lub podobnego, wyposażonego w system operacyjny (np. Linux, Mac OS, Windows lub podobny) oraz przeglądarkę internetową (np. Firefox, Opera, Safari lub podobną).


24. Kupujący zobowiązany jest do:

a) korzystania z usług, o których mowa w ust. 19 i 21 w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz przyjętymi w tym zakresie zwyczajami,

b) przestrzegania zasad niniejszego Regulaminu,

c) niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym,

d) korzystania z usług, o których mowa w ust. 19 i 21 oraz z narzędzi dostępnych w Sklepie w sposób zgodny z ich przeznaczeniem,

e) nie stosowania technik i urządzeń zakłócających pracę infrastruktury informatycznej;


25. Sprzedawca może przeprowadzać prace konserwacyjne Sklepu. W czasie prac konserwacyjnych dostępność niektórych lub wszystkich usług i funkcjonalności Sklepu może być ograniczona częściowo lub całkowicie. Sprzedawca zobowiązuje się do powiadamiania o planowanych pracach konserwacyjnych z odpowiednim wyprzedzeniem.


26. W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikacji w Sklepie, w szczególności w trakcie składania zamówień, zgodnie z ust. 6 oraz dokonywania rezerwacji, zgodnie z ust. 8, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa Sklepu.


ODSTĄPIENIE OD UMOWY


27. Uwzględniając brzmienie art. 27 i nast. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827) (Ustawa o prawach konsumenta), Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni, odpowiednio:

- w przypadku umowy sprzedaży towarów – od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie towaru,

- w przypadku umowy sprzedaży towarów, obejmującej wiele towarów, które dostarczane są osobno – od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniego z towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie ostatniego z towarów,

- w przypadku umowy o świadczenie usług – od dnia zawarcia umowy.


28. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną, na adresy wskazane w ust. 2).

Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.


29. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.


30. W przypadku odstąpienia od umowy przez Kupującego Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy od Kupującego lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jej odesłania przez Kupującego, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.


31. Kupujący, w przypadku odstąpienia od umowy zobowiązany jest odesłać lub przekazać Sprzedającemu rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni. Po zgłoszeniu zwrotu Kupujący otrzymuje drogą elektroniczną numer RMA, którego wpisanie przez Kupującego na liście przewozowym przyspieszy i usprawni procedurę zwrotu.


32. Kupujący będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do Sprzedawcy. Dotyczy to również przypadku, gdy rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą (w szczególności towary wielkogabarytowe). W takiej sytuacji koszty te mogą się okazać wysokie. Jednak, według szacunków Sprzedawcy, nie powinny one przekroczyć kwoty ok. 1000 zł


33. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.


34. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.


35. Prawo odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, na podstawie art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, nie przysługuje Kupującemu będącemu konsumentem w odniesieniu do umów:

a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

k) zawartej w drodze aukcji publicznej;

l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.


ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY TOWARÓW


36. Sprzedawca nie jest gwarantem towarów prezentowanych w Sklepie. Towary te mogą posiadać gwarancję producenta lub importera, obowiązującą na terenie Polski. Informacja o istnieniu gwarancji na dany towar, treść tej gwarancji, w tym termin jej obowiązywania, a także szczegółowe warunki jej realizacji, umieszczone są przy opisie tego towaru w Sklepie. Jeżeli towar objęty jest gwarancją, roszczenia z tego tytułu należy zgłaszać do serwisu gwaranta, wskazanego w załączonej do towaru karcie gwarancyjnej lub na stronie internetowej gwaranta. W przypadku braku wskazania w karcie gwarancyjnej serwisu, do którego należy dostarczyć wadliwy towar, towar może być dostarczony na adres Sprzedawcy podany w ust. 1. Do przesyłki należy dołączyć kopię dokumentu gwarancji wraz z dowodem zakupu oraz opisu usterki. W razie nie dostarczenia wymienionych dokumentów Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia takiego towaru w ramach pomocy przy zgłaszaniu reklamacji do gwaranta.

37. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Kupującemu rzeczy bez wad. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, zgodnie z postanowieniami art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. W przypadku umowy zawartej, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, przez Kupującego niebędącego konsumentem wyłączona zostaje odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy.

38. W przypadku dochodzenia przez Kupującego roszczeń z tytułu rękojmi za wady rzeczy, zobowiązany jest on dostarczyć wadliwe rzeczy na koszt Sprzedawcy, na adres Sprzedawcy lub inny adres podany przez Sprzedawcę po zgłoszeniu przez Kupującego reklamacji z tego tytułu. Jeżeli natomiast, ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, Kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.


39. W odniesieniu do towarów należących do kategorii „Komputery” Kupujący ma możliwość korzystania, w wybranym przez siebie sklepie stacjonarnym Meritum (spośród wskazanych na stronie internetowej Sklepu), z odpłatnego serwisu pogwarancyjnego, obejmującego kompleksową naprawę sprzętu tej kategorii po okresie gwarancji, na warunkach określonych przez ten sklep. Zamówienia na takie usługi Kupujący powinien składać bezpośrednio w wybranym przez siebie sklepie stacjonarnym Meritum, z którym zostanie zawarta umowa o świadczenie tych usług.


ZGŁASZANIE I ROZPATRYWANIE REKLAMACJI


40. Każdy Kupujący jest uprawniony do złożenia Sprzedawcy reklamacji, w szczególności reklamacji z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, dotyczących nieprawidłowości w działaniu Sklepu czy też sposobu lub jakości świadczenia przez Sprzedawcę usług, o których mowa w ust. 19 i 21.

41. Kupujący może złożyć reklamację w formie elektronicznej – także za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres, o którym mowa w ust. 2 bądź pocztą, na adres Sprzedawcy podany w ust.1.


42. Sprzedawca rozpatruje reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty jej złożenia przez Kupującego, powiadamiając Kupującego o sposobie załatwienia reklamacji.


POSTANOWIENIA KOŃCOWE


43. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.


44. W procesie rejestracji Konta, zgodnie z postanowieniami ust. 18, a także podczas składania zamówienia, zgodnie z ust. 6 oraz podczas dokonywania rezerwacji, zgodnie z ust. 8, a także składania reklamacji za pośrednictwem formularza dostępnego w Sklepie, Kupujący podaje dane osobowe niezbędne Sprzedawcy do świadczenia usług, o których mowa w ust. 19 i 21, a także do wykonania zawartej przez strony umowy sprzedaży lub realizacji dokonanej rezerwacji, a w szczególności imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym), adres mailowy, numer telefonu kontaktowego. Powierzone Sprzedawcy dane osobowe Kupującego będą przetwarzane przez Sprzedawcę wyłącznie w celach wskazanych w zdaniu poprzedzającym. W przypadku wyrażenia na to zgody przez Kupującego dane te mogą być również przetwarzane w celach marketingowych – wysyłania do Kupującego przez Sprzedawcę informacji handlowych drogą elektroniczną. Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane przez Sprzedającego w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. jedn. Dz.U. z 2002 r., nr 101, poz. 926, z późn. zm.). Kupujący ma prawo dostępu do treści podanych przez niego danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania, zgodnie z przepisami ww. ustawy.


45. Sprzedawca może zmienić Regulamin. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu zamieszczenia ich na stronie internetowej Sklepu, chyba że Sprzedawca wskazał późniejszy termin wejścia w życie nowego Regulaminu. Postanowienie zdania poprzedzającego nie ma zastosowania do Klienta posiadającego utworzone Konto, który przed upływem 7 dni od dnia powiadomienia przez Sprzedawcę o zmianie Regulaminu, wypowiedział umowę o świadczenie usługi, o której mowa w ust. 16. W przypadku dokonania przez Kupującego wypowiedzenia, o którym mowa w zd. 2, umowa o świadczenie usługi, o której mowa w ust. 16 ulega rozwiązaniu z upływem ww. terminu. Zmiany Regulaminu nie mają zastosowania do zamówień złożonych, zgodnie z postanowieniami ust. 6, oraz rezerwacji dokonanych zgodnie z postanowieniami ust. 8, przed wejściem w życie zmian. Takie zamówienia i rezerwacje będą realizowane na zasadach dotychczasowych. 19.

46. Aktualny Regulamin jest dostępny na stronie www.meritum.gda.pl zakładce Regulamin, w brzmieniu obowiązującym Kupującego, może być również przesłany nieodpłatnie Kupującemu, na każde jego żądanie, w formie pisemnej lub elektronicznej.


47. Wszelkie spory pomiędzy Stronami będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne. Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania, pod warunkiem wyrażenia na to zgody przez Sprzedawcę, z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności z mediacji prowadzonej przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu oraz procedurze rozpatrywania sporu, znajdują się pod adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Kupujący będący konsumentem może również skorzystać z pomocy właściwego miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów.

WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (oświadczenie to należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy):

Meritum SP.J. 80-465 Gdańsk ul. Hynka 57
Ja [imię, nazwisko kupującego] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: [nazwy kupionych przedmiotów], numery zamówienia [numery] .
Data zawarcia umowy to [data], data odbioru przedmiotów [data] .
Imię i nazwisko: [imię i nazwisko kupującego]
Adres: [adres kupującego]
Data: [data odstąpienia od umowy]
Podpis: [tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej]

Koszt zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy (należy wybrać jedną z wersji):

   W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca nie ponosi kosztu odesłania Towaru.
   W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu koszt odesłania Towaru do wysokości [kwota].


48. Regulamin wchodzi w życie dn. 25.12.2014 r.

 

REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY DO 24-12-2014

 

I. Warunki Ogólne
Właścicielem sklepu internetowego
www.notebooki-laptopy.pl jest firma Meritum z siedzibą w Gdańsku, ul. Hynka 57, NIP 584-24-27-032, REGON 192528806, zwana dalej "Meritum" lub "sklepem internetowym".
 
Zamówienie w sklepie internetowym może złożyć:
1.  Osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy na terytorium Polski, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
2. Każda osoba prawna, której siedziba znajduje się na terytorium Polski,
3. Jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów posiadają zdolność do czynności prawnych
zwana dalej "Kupującym".

 

Oferty i cenniki znajdujące się na stronie internetowej sklepu internetowego ?notebooki-laptopy.pl? nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.
 
Zamówienie złożone w sklepie internetowym nie jest równoznaczne z zawarciem umowy.
 
Sklep internetowy prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet i mieści się pod adresem elektronicznym: http://notebooki-laptopy.pl. Przedmiotem działalności sklepu internetowego jest sprzedaż oryginalnie zapakowanego sprzętu AGD, RTV, GSM, IT. Szczegółowy spis produktów i ich cen jednostkowych znajduje się na stronie internetowej sklepu. Podane tam ceny są cenami brutto i zawierają podatek od towarów i usług według stawki określonej odrębnymi przepisami. Warunkiem koniecznym do zrealizowania zamówienia jest poprawne wypełnienie przez Kupującego formularza rejestracji konta internetowego znajdującego się na stronie sklepu internetowego.
Z zakupów w systemach ratalnych mogą korzystać jedynie Konsumenci w rozumieniu ustawy o kredycie konsumenckim z dnia 20 lipca 2001 r. (Dz.U. 2001, Nr 100, Poz. 1081)
 
II. Formy Płatności
Kupujący w sklepie internetowym ma możliwość skorzystać z następujących form płatności za zakupione produkty:
    1. PRZELEW - Kupujący wpłaca na numer konta bankowego wskazany przez sklep internetowy kwotę będącą sumą kosztów transportu danego towaru i jego wartości.
2. ZA POBRANIEM - W przypadku przesyłania towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, Kupujący może przy odbieraniu przesyłki zapłacić kwotę będącą sumą kosztów transportu danego towaru i ceny towaru.
     3. GOTÓWKA - Płatność gotówką jest możliwa tylko w przypadku osobistego odbioru towaru przez Kupującego w punktach hadlowych:

 

     Gdańsk Zaspa ul. Hynka 57 (58)559-22-50
      Gdańsk Chełm ul. Cieszyńskiego 36 lok.70 (58)3456-334
      Gdynia Karwiny ul. Chwaszczyńska 1 A (58)629-49-67

WAŻNE! Ceny z naszej oferty uwzględniają rabat za płatności gotówką, przelewem czy na raty, przy płatności kartą płatniczą doliczana jest prowizja 2.5%
Do zakupionego towaru, który jest o dużych gabarytach lub jest ściągany na zamówienie, może być doliczona kwota do transportu, w takim wypadku każde zamówienie indywidualnie jest ustalane z kupującym

 

Ceny za paczkę wysłaną UPS:
Od 1kg - 10kg ? 18,45 zł brutto
Od 11kg - 30kg ? 27,06 zł brutto
Od 31kg ? 50kg ? 43,05 zł
Od 51kg ? 70kg ? 110 zł
?

 

III. Zamówienia

Odbiór Towaru
1. Odbiór osobisty zamówionego towaru jest możliwy tylko po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub emaliowym. Odbiór następuje w jednym z punktów handlowych.
2. Termin odbioru należy ustalić w terminie 5 dni kalendarzowych od daty przyjęcia zamówienia do realizacji. Z chwilą upływu wskazanego terminu zamówienie zostanie anulowane.
 
Anulowanie Zamówienia
Meritum może anulować zamówienie, jeżeli:
1. Kupujący jako formę płatności wybrał  przelew, a kwota należności za zamówienie nie zostanie zaksięgowana na koncie sklepu internetowego do 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez Kupującego numeru konta, na które ma on wpłacić należność. Jeśli wpłata zostanie dokonana w terminie dwóch ostatnich dni (dzień 6 i 7) klient powinien powiadomić sklep o zaistniałej sytuacji.
2. Kupujący miał odebrać osobiście towar w punkcie handlowym i nie zgłosił się po jego odbiór w terminie do 2 dni kalendarzowych od ustalonej daty odbioru.
3. W wyniku zachowania Kupującego, w szczególności przyjmującego postać zachowania obelżywego lub innego uwłaczającego, nie jest możliwa wymiana korespondencji niezbędna do przeprowadzenia procedury realizacji zamówienia do końca.
4. Kupujący przeprowadził w ciągu ostatnich 6 miesięcy co najmniej 5 transakcji, które następnie zostały anulowane, nieodebrane lub co do której Klient odstąpił podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
 
Dane Osobowe
Dane osobowe podane w formularzu rejestracyjnym na stronie
www.notebooki-laptopy.pl  są przetwarzane przez Meritum. w celach realizacji zamówienia (umowy sprzedaży) oraz w celach marketingowo-promocyjnych, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. Nr 101 z 2002 r. poz. 926, z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz.1024).
 
Przesyłki
1. Zamówiony towar jest dostarczany Kupującemu za pośrednictwem zewnętrznej firmy kurierskiej UPS Polska Sp. z o.o., wykonującej odpłatnie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na rzecz sklepu meritum.gda.pl przewóz towarów do Klientów. 
2. Zakupiony towar jest dostarczany na adres dostawy wskazany przez Kupującego. Dostawa towaru następuje w ciągu 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty, bądź maksymalnie w ciągu 10 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty, gdy towar jest na zamówienie.
3. Jeżeli kurier nie zastanie Kupującego pod adresem dostawy, awizuje przesyłkę. Ponowna próba dostawy towaru nastąpi w ciągu następnych 48 godzin od daty wystawienia awizo.
4. Jeżeli kurier nie zastanie Kupującego pod adresem dostawy, awizuje przesyłkę ponownie. Na drugim awizo wskazane jest miejsce, gdzie Kupujący może odebrać przesyłkę. Przesyłkę należy odebrać w terminie do 4 dni od daty wystawienia awizo. Po 4 dniach następuje anulowanie zamówienia, a kosztami zwrotu produktu obciążany zostaje Kupujący.
5. Za wszelkie braki jakościowe lub ilościowe towaru powstałe w wyniku transportu kurierskiego odpowiada firma kurierska UPS Sp. z o.o.
6. Przed odebraniem przesyłki od kuriera, Kupujący ma obowiązek sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu. Należy zwrócić szczególną uwagę na stan taśm i plomb zabezpieczających przesyłkę.
7. W przypadku gdy uszkodzone jest opakowanie przesyłki, plomby i/lub taśmy zabezpieczające, bądź sam towar, jak też jeżeli otrzymany produkt jest niekompletny, Kupujący powinien odmówić przyjęcia przesyłki; powinien także sporządzić w obecności kuriera protokół szkody, zawierający wyszczególnienie uszkodzeń lub braków oraz datę i godzinę doręczenia.
8. W razie wystąpienia okoliczności, o których mowa w pk.7 powyżej Kupujący powinien niezwłocznie skontaktować się z firmą Meritum celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
 

 

Realizacja zamówienia
1. Potwierdzeniem rezerwacji jest wiadomość elektroniczna z numerem konta bankowego, na które należy dokonać wpłaty należności za towar. Jeżeli rezerwacja nie powiedzie się, zamówienie zostanie uznane za nieudane (z powodu braku towaru) i ulegnie anulowaniu.
2. Umowa kupna-sprzedaży towaru pomiędzy Meritum, a Kupującym zawierana jest w chwili potwierdzenia drogą elektroniczną przyjęcia zamówienia do realizacji przez Meritum 
3. Przyjęcie zamówienia do realizacji potwierdzane jest pocztą elektroniczną w ciągu 24 godzin roboczych od daty złożenia zamówienia przez Kupującego.
4.  W przypadku braku potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przyjmuje się, że zamówienie zostało anulowane.
 
      Mimo dołożenia wszelkich starań firma Meritum nie gwarantuje, że widniejące na stronie internetowej sklepu zdjęcia prezentujące oferowane produkty nie zawierają odstępstw od rzeczywistego wyglądu towaru.
     Różnica w wyglądzie produktu na zdjęciu umieszczonym na stronie internetowej i rzeczywistym wyglądem produktu nie może być podstawą roszczeń Kupującego opisanych w ?Niezgodność towaru z umową? 
Wszystkie wymienione na stronie sklepu internetowego produkty, nazwy oraz znaki towarowe są użyte w celach identyfikacji określonego produktu i są zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli. 
W przypadku nieotrzymania zamówionego produktu po upływie 14 dni roboczych od momentu potwierdzenia przyjęcia zlecenia do realizacji, Kupujący może anulować zamówienie. Anulowanie zamówienia przez Kupującego może nastąpić drogą pisemną oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej.
 
Faktura VAT
Dowodem sprzedaży w sklepie internetowym jest faktura VAT. W przypadku Kupujących będących Konsumentami do faktury VAT dołączony jest każdorazowo paragon fiskalny.
 
Gwarancja Jakości
1. Jeżeli produkt objęty jest gwarancją producenta bądź importera, informacja o okresie obowiązywania gwarancji jakości widnieje w opisie produktu na stronie sklepu internetowego. Szczegółowe warunki gwarancji są określone przez gwaranta na karcie gwarancyjnej, którą Kupujący otrzymuje wraz z produktem.
2. Przy korzystaniu z gwarancji jakości Kupujący winien zgłosić się do Autoryzowanej Stacji Serwisowej wskazanej przez podmiot udzielający gwarancji jakości. Dane adresowe stacji serwisowych znajdują się na kartach gwarancyjnych oraz na stronie producentów.
3. Karta Gwarancyjna zakupionego towaru jest podstemplowywana przez pracowników sklepu w momencie wysyłki, lub osobistego odbioru towaru.
4. Sklep notebooki-laptopy.pl nie jest podmiotem udzielającym gwarancji jakości na oferowane w sprzedaży towary. W związku z powyższym wszelkie roszczenia wynikające z realizacji uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji jakości należy kierować bezpośrednio do podmiotów udzielających gwarancji jakości.
 
Niezgodność Towaru z Umową
1. Zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r., Meritum odpowiada przed Kupującym za niezgodność towaru z umową na warunkach określonych w w/w ustawie.
2. W przypadku niezgodności towaru z umową Kupujący powinien poinformować sklep drogą emaliową, następnie przesłać reklamowany towar na adres Meritum ul. Hynka 57, 80-460 Gdańsk (z dopiskiem "Niezgodność sklep"), wraz z pismem określającym charakter niezgodności z umową oraz zawierającym żądanie usunięcia określonej niezgodności.
3. Reklamowany towar musi znajdować się w oryginalnym, nieuszkodzonym, niesklejonym taśmą opakowaniu. W przeciwnym razie Meritum zastrzega sobie prawo omowy przyjęcia reklamowanego towaru. 
4. Meritum ustosunkowuje się do żądania Kupującego niezwłocznie.
5. Jeżeli rozstrzygnięcie zasadności żądania Kupującego będzie wymagało dodatkowych ekspertyz technicznych (wykonanych przez Autoryzowaną Stację Serwisową producenta), Meritum udzieli odpowiedzi na pismo Kupującego w terminie do 20 dni, licząc od dnia otrzymania od Kupującego reklamowanego produktu wraz ze wspomnianym pismem.
6. Kupujący wyraża zgodę, aby wszelka korespondencja dot. zakupionego towaru, w tym w szczególności korespondencja dot. ewentualnej niezgodności towaru z umową była przesyłana na adres e-mail Kupującego wskazany podczas rejestracji. Wysłanie poczty e-mail na adres, o którym mowa w zdaniu poprzednim uważa się za skuteczne doręczenie w momencie wprowadzenia wiadomości do sieci (np. Internet). 
7. Jeżeli żądanie Kupującego uznane zostanie za zasadne, Meritum ponosi wszystkie koszty związane z dostawą naprawionego lub nowego towaru pozbawionego wad do Kupującego.
8. Jeżeli żądanie Kupującego było bezzasadne, koszty dostawy ponosi Kupujący.
 
Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z 2000 r. z późn. zm.), Kupujący może bez podania przyczyny zrezygnować (w drodze odstąpienia od umowy) z towaru zakupionego w sklepie internetowym, w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki składając stosowne oświadczenie na piśmie.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy musi zostać przesłane na piśmie wraz z towarem na adres Meritum, ul. Hynka 57, 80-460 Gdańsk, z dopiskiem "Odstąpienie sklep". 
3. Zwracany towar zostanie przyjęty przez Meritum tylko wtedy, gdy będzie znajdować się w oryginalnym, nieuszkodzonym, niesklejonym taśmą opakowaniu, a stan samego towaru pozostanie niezmieniony w stosunku do stanu pierwotnego (w jakim otrzymał go Kupujący). Towar nie może nosić śladów użytkowania.
4.  Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w przypadkach:
a. świadczenia usług rozpoczętego za zgodą Kupującego przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7. ust. 1. Ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny,
b. dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz programów komputerowych zapisanych na nośnikach po usunięciu przez Kupującego ich oryginalnego opakowania (folii zabezpieczającej),
c.  umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
d. świadczeń o właściwościach określonych przez Kupującego w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
e. świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
f. dostarczania prasy,
g. usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych.
5. W przypadku zwrotu towaru firma Meritum gwarantuje zwrot kwoty równej wartości zamówienia po odjęciu kosztów transportu lub przekazania zapłaty za pobraniem.
6. Zwracana kwota zostanie przelana na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego. Wpłata zostanie dokonana w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez sklep wiadomości elektronicznej z numerem rachunku bankowego Kupującego.
 
Systemy ratalne
Procedura w razie skorzystania z oferty systemów ratalnych:
1. Z chwilą przyjęcia zamówienia do realizacji bank uruchamia procedurę ratalną,
2. Zamówienie zostaje sfinalizowane w momencie otrzymania przez sklep numeru umowy kredytowej.
3. Sklep zastrzega sobie prawo anulowania zamówienia, jeżeli w terminie 14 dni roboczych nie otrzyma z banku dokumentów potwierdzających przyznanie kredytu.
 
Anulowanie i zwrot
1. W przypadku anulowania zamówienia, jeżeli kwota należna została już wpłacona na konto sklepu internetowego, firma Meritum zwraca ją Kupującemu (wartość kwoty wpłaconej na konto).
2. Należność zostanie przelana na wskazany przez Kupującego rachunek bankowy. Wpłata zostanie dokonana w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez sklep wiadomości elektronicznej z numerem rachunku bankowego Kupującego. 
3. Zwroty należności za transakcje dokonane kartą kredytową będą regulowane za pomocą firmy Polcard. Należności te będą pomniejszone o 2,5% z tytułu prowizji firmy rozliczającej transakcje.
 
Wszystkie spory, mogące wyniknąć z tytułu umowy sprzedaży zawartej w sklepie internetowym będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla siedziby Meritum.
      Użytkownik rejestrujący się w sklepie internetowym
www.notebooki-laptopy.pl, w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie przesyłek o charakterze reklamowym, będzie otrzymywał mailing na konto podane przy rejestracji.
      Opisy produktów i ich zdjęcia stanowią chronioną własność Meritum, w związku z czym zakazuje się komercyjnego wykorzystywania publikowanych opisów produktów i ich zdjęć pod sankcją odpowiedzialności odszkodowawczej przewidzianej w odpowiednich przepisach prawa.
 
Kupujący zakładając konto w sklepie internetowym notebooki-laptopy.pl oraz dokonując w nim zakupów akceptuje jednocześnie powyższy Regulamin.




Raty Żagiel